Är barn säkra på förskolan?

Ikväll har jag äntligen tagit mig tid att sitta ner i lugn och ro, och kollat på det omtalade inslaget i Kalla fakta som visades tidigare i veckan. Som mamma blir jag så väldigt upprörd över hur förskolor runt om i Sverige har så fruktansvärt dålig uppsikt och tillsyn över barnen på förskolan. Jag skäms också över hur förskolan hanterar just detta problem som den utbildade barnskötaren jag är. Jag har själv jobbat på olika förskolor och det tycks fungera exakt likadant överallt. Länge har jag varit glad över att sätta mitt eget barn på dagis, men inte längre. En sak är då säker, jag kommer att vara stenhård när det kommer till mitt barns säkerhet samt trygghet på förskolan. Det är dags att vi föräldrar tar kontrollen över våra barn och ser till att dem får den uppmärksamhet som dem faktist förtjänar. Det är våran förbannade skyldighet! Annat vore otänkbart. Inslaget kan ni förövrigt se HÄR.

Ni får gärna dela med er av era tankar och funderingar kring detta. Vore intressant att se eran syn på förskolan, är ni trygga med att lämna era barn på dagis?! Hur kan vi tillsammans förhindra att olyckor och dödsfall sker där vi lämnar våra barn i förhoppning om en trygg och säker tillvaro?!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR