Tisdag 15:e November 2011

Min dator har nekat mig nätverksåtkomst i snart två dagar, och jag sitter nu återigen på vårat mobila bredband. Nu slipper jag i allafall sitta i köket eller i sovrummet när jag sitter vid datorn, alltid något. Jag ska vara ärlig och erkänna att jag faktist kännt ett uns av abstinens, samtidigt som det har varit väldigt skönt att fokusera på allting annat här hemma.

Idag har vi haft en riktig inne-mys dag och jag har blivit ordentligt bortskämd med barnfria eftermiddagar och kvällar de senaste dagarna. Så himla skönt, och lillskruttis har fått spendera mer tid än någonsin med sin älskade pappa. Något som jag unnar dem båda två. Om bara en liten stund ska jag sätta igång med kvällens middag, husets resurser står på menyn. I veckan blir det som vanligt till att storhandla för vi har i princip ingenting hemma. Våra matkostnader har sjunkit något enormt under den senaste månaden. Elias har äntligen slutat med välling och burkmaten vägrade han redan i somras. Jag kunde inte vara mer stolt! Mitt älskade lilla barn som börjar bli så stor. Inte klokt vad tiden har gått fort, men det är en fröjd att se honom växa och utvecklas.

Det är verkligen helt sjukt hur mycket han har utvecklats på så kort tid. Han härmar precis allting man gör och säger, samtidigt som han faktist börjar förstå mer och mer när han gör rätt och fel. Han har en helt otroligt färgstark personlighet, fast besluten i allt han gör och i allt han vill. Jag tvivlar inte en sekund på att han kommer skapa sig ett fantastiskt liv med fantastiska möjligheter. Något annat skulle vara svårt att tänka sig. Jag är så lycklig som är mamma till denna fina lilla unge, om än mer lycklig som dagligen får ta del av alla dessa nya framsteg och allt vad som komma skall.



Stora killen ♥






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR