@ Grevik's lovenest

Hellu!♥

Efter en hel eftermiddags shopping på stan är vi nu äntligen hemma at Grevik's place. Det här med att ta med en unge till dagis och hämta hem en annan, samt att frakta hem två vagnar var lättare sagt än gjort. Måste dock få lov att poängtera en sak angående Williams dagis. När man jobbar inom förskolan, har man inte ett ansvar då? Sr man inte till att barnen mår bra, att dem är mätta, blöjorna bytta och att dem har torra och rena kläder?! När jag kom för att hämta William idag så var han så hungrig att han nästan bröt ihop. Jag kunde få en banan att ta med på vägen om jag ville, förvisso snällt, men ändå. Det kunde ju liksom inte ha skadat att ge honom en macka eller vad som helst. Trots att dem också ombads att se till att han fick med sig alla saker hem så skedde inte detta. Mycket dåligt!

Jaja, nu har i allafall båda ungarna fått mat i magen och i denna stund leker dem för fullt. Herr och fru Grevik är på ingång och lite senare kommer även finaste Sofia hit och dricker vin med oss. Kan inte bli annat än en mysig och trevlig kväll. Jag menar, hur kan man ens vilja lämna bort sitt barn för att gå ut och supa skallen i bitar?! Sådana människor ska inte ha barn, tacka sjutton för att man har någorlunda vett i skallen. Just det, sitter här och kollar igenom lite bilder från bröllopet som min fina vän har tagit. Tänkte m bara en liten stund slänga in ett bildregn från just detta.

Later darls...


Anonym

ser inte hur vad man har för sig när man har barnvakt påverkar hur bra förälder man är, faktiskt. Att supa skallen i bitar hemma MED barnet visst, tycker du på riktigt att gå ut och bli full ibland när någon annan har barnet är så illa att man inte borde få bli förälder?

Lina svarar:

Jag ser inget fel med att gå ut och roa sig every once in a while. Men att lämna bort sitt barn ett flertal gånger under en kortare period med mål att festa loss total anser jag enbart att vara oansvarigt. Att lämna bort sitt barnunder en längre period när dem är så små mår dem inte bra av. Dem är helt enkelt otrygga då! Jag vet, eftersom jag själv har jobbat med barn, studerat barn och deras utveckling i det stora hela. Så JA, jag står fast vid min åsikt. Jag skulle endast lämna bort mitt eget barn under en längre period om jag verkligen skulle behöva det. Annars ser jag att det är MIN uppgift och MITT ansvar att se till att mitt barn mår bra och känner sig trygg. As simple as that. Och som vanligt, jävligt fegt att kommentera anonymt. Du känner sig säkert utpekad, med all rätt if that's the case.


Blogg: http://linelias.blogg.se/
Sandra

Hej söting! Allt bra? Jag har haft en bloggpaus fram och tillbaka, men nu är jag tillbaka, så hoppas du kikar in igen! PUSS !


Blogg: http://saandriiiee.blogg.se/



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR