Höstkonsert






Ni får ursäkta mitt übergnälliga inlägg jag skrev tidigare, jag är SÅ glad över att jag gick på konserten ikväll. En konsert till ändamålet för Afrikas horn. Mina fina Meriam, vad duktig hon och hennes klasskamrater var. När jag var lika gammal som hon är idag, så gick jag också i musikklass. Från förberedande musikklass i lågstadiet, till 9:e klass i högstadiet. Ni kan räkna själva, under dem åren hann vi med ganska så många konserter, musikaler och annat roligt som man får vara med om som musikelev. Nog för att jag aldrig var någon klippa i musikteori, dock var rösten till min fördel. Den sitter i än idag, vilket jag är så otroligt tacksam för! Jag kommer puscha mimmi till vilken grad som helst för att hon ska fortsätta med musiken. Det kommer ge henne så mycket, och jag skulle ha gett vad som helst för att få stå på scenen igen. Jag avundades henne ikväll!

Efteråt åkte vi hem till bästa faster där vi stannade på fika. Det dröjde inte länge tills olyckan var framme och för andra gången idag smällde lillskruttis pannan i dörrkarmen i köket. Nu har ungen horn i pannan, ser faktist ganska roligt ut. Inte för att det var lika roligt då, aldrig har mitt hjärta hoppat upp i halsgropen så fort som det gjorde då. Tur att vi inte ska till bvc anytime soon, dem hade ju förmodligen undrat vad vi pysslar med här hemma. Barnmisshandel i högsta grad, skämt åsido! Hur som haver, det var en riktigt mysig kväll och jag ser fram emot att få krypa ner i sängen för att vakna upp till ännu en härlig morgondag. I morgon tar vi pendeln ut till Sollis för att hälsa på mamma samt mormor en sväng.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR