Torsdag 13:e Oktober 2011 - På Rhodos







Godmorgon solstrålar!

Min dator har bråkat med mig ända sedan vi kom hit, därav den kassa uppdateringen. Rhodos är helt fantastiskt även om vädret inte har varit det bästa. I tisdags var det riktigt kallt och det åskade och blixtrade som sjutton i nästan ett helt dygn. Men igår sken solen och det blev riktigt varmt, bytt rum har vi också fått göra. Vad vi trodde var seaside visade sig vara allt annat än just det. Men efter lite tjat så har vi nu det absolut bästa läget med utsikt över poolområdet och lite längre bort kan man skymta havet. Jag njuter!

Igår gjorde vi en utflykt till pittoreska Lindos, Rhodos motsvarighet till gamla stan skulle man kunna säga. Stora vita hus med små gränder vart man än går. Där kan man hitta allt från kläder till handgjorda smycken och konst. Vi har också besökt världens mysigaste lilla strand, dock glömde vi såklart att ta med badkläder. Men våran lilla kille fick sig ett litet dopp, han njöt i fulla drag. Nöjdare unge får man ju leta efter, han har skött sig exemplariskt ända sedan vi satte oss på planet ner.

Så snart mina fina killar har vaknat sticker vi ner och käkar frukost, en frukostbuffé som heter duga! Jag får vara ego och säga att vi lever i lyx här nere på Rhodos. Fy, vad bortskämda vi är! Idag ska det tydligen bli riktigt varmt, så efter frukosten blir det utan tvekan raka vägen ner till stranden. Weehoo!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR