Nattliga tankar

Klockan är snart tre och jag ligger sömnlös, varken jag eller min finaste kan komma till ro och somna. Nog för att han tvingas sova ute på soffan ikväll och ska upp och jobba om några timmar. Själv har jag plöjt igenom några avsnitt av mitt älskade One Tree Hill. Jag är som besatt av dem nya avsnitten, och om jag inte missminner mig helt så släpps ännu ett avsnitt i morgon. Wiihuu! Men nu var det egentligen inte det jag skulle skriva om. Jag har så mycket tankar som snurrar i mitt lilla huvud. Ni får ursäkta att mitt sug för att skriva inte är så starkt längre. Men jag har så otroligt mycket på gång, mycket som är alldeles för privat för att jag ens ska kunna dela med mig av det här på bloggen.

Min blogg har liksom kommit till att bli den platsen där jag verkligen kan ventilera mig och sätta ord på mina egna tankar. Men nu såhär på senare tid vet jag varken om vad eller hur jag ska skriva. Jag vet ju att det är fler än jag själv som läser allt detta. Jag vet också att det är jävligt enkelt att gömma sig bakom en skärm och häva ur sig både en och en annan groda. Jag ser det inte som många av er andra gör, jag ser inte livet som någon slags tävling. Om ni bara kunde se till er själva för en stund, sluta anmärka på vad alla andra gör. Vad jag skriver om eller lägger upp här på bloggen är inte ens en bråkdel av allt det jag sysslar med om dagarna. Jag skapar ogärna konflikter och draman, men jag förstår att somliga av er har så lite att göra om dagarna. Vilsna små själar som inte vet hur dem ska fördriva tiden. Någonstans är det liksom dags att växa upp. Det finns inte en chans i helvetet att jag lägger ner mödan på att ge tillbaka med samma mynt. Jag lade ner stridsyxan för längesedan.

Some people make your life better by walking into it, and others simply make it better by walking out of it....






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR