- Torsdag, ultraljud & mysmorgon med kärleken ♥

 
Som jag har längtat efter denna dag, så mycket att jag knappt fått sova en blund i natt. Dessutom har lilleman envisats med att vara vaken mellan 21-02, kan tillägga att jag är trött som en jävla gnu idag. Lämnade lilleman på dagis strax efter åtta, fortsatte sedan mot Södertälje sjukhus för vårat första ultraljud. Det är en omtumlande och underbar känsla, jag är så himla lycklig. Tror vi båda nästan dog av nervositet, glädje, oro när vi klev in på ultraljudsmottagningen. Fick träffa världens finaste, lugnaste och mest harmoniska barnmorska och jag blev alldeles varm i hela kroppen. Upp på britsen med ett knyck, på med den ljumma gelen och sedan satte vi igång.Iiiih..nu gällde det, och mycket riktigt så fällde jag min första tår när vi äntligen kunde skymta ett litet ansikte och en liten hand som glatt vinkade hej till sina snart nyblivna andragångs föräldrar. Har ni första gångs/andragångs föräldrar tänkt på att det luktar lite speciellt inne på mottagningen? Eller är det bara jag och mitt knäppa luktsinne numera?! När lilleman föddes så luktade han sådär fränt, och precis så luktade det på våran mottagning. Nyfödd bebis skulle man kunna säga att det luktade, älskar't! Nu följer den fräna lukten mig vart jag än går, hhi! Jag har inte gått ut med den stora nyheten ännu om vad vi väntar, vi vill självklart att vänner och familj ska få veta först. Så alla mina fina läsare, ni får hålla till godo ett litet tag till. Jag kan bara säga att allting såg jätte fint ut och bebben mår alldeles utmärkt ♥
 
Efteråt bjöd kärleken på mysfrukost på Tiedermans, vet inte när senast vi satt ner tillsammans bara vi två helt utan barn. Blev också en sväng till ÖB och Jysk för shopping, blev dock ingen långvarig shopping då lilleman ännu en gång insjuknat i hög feber. Så det blev till att packa in oss i bilen och hämta våran lilla sjukling.
 
Nu, hoppa i mjukiskläderna och bara mysa med lilla familjen ett slag.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR