13:e december - Lucia

 
Jag och lilleman hade en riktigt mysig kväll igår. Fanns inga som helst ambitioner till att ställa mig vid spisen och laga mat, så vi lyxade till det med en kebabtallrik från restaurangen runt hörnet. Gick inte direkt någon större nöd på den lilla, han var lyckligare än någonsin. Sedan kröp vi ned under täcket i soffan framför barnkanalen innan det var dags att sova. Läggningen gick smidigare än någonsin, och mama fick lite välförtjänt ensamtid. Lillbebban däremot utövade någon form utav gymnastiska övningar större delen av kvällen/natten. Hur bra jag än tycks ha sovit i natt, skulle jag inte ha några som helst problem med att sova ett par timmar till.
 
Idag är det lucia firande på dagis klockan tre, låt mig tillägga att det är -11C ute. Stackars barn säger jag och hoppas på att det går lika smidigt som planerat. Lilleman ska i allafall vara utklädd till tomte, världens sötaste sådan! Inväntar just nu att pappan i familjen ska komma hem, samt på att mamma, pappa och lillasyster också skall dyka upp. Efter lucia firandet på förskolan blir det middag och lucia fika hemma hos oss. Myyyys!
 
Glad lucia raringar!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR