Hos barnmorskan

 
Så var det dags för andra besöket hos barnmorskan för sedvanlig rutinkontroll. Blev lite smått besviken över att vi måste vänta ytterligare fem veckor tills vi får lyssna till lillans hjärtljud. Detta på grund av riskerna för svåra hörselskador hos fostret, vilket man helst vill undvika om man kan. Hade för övrigt ruskigt lågt blodtryck, likaså järn värdet. Så i morgon blir det en sväng till apoteket pronto.
 
Jag vet inte riktigt vad jag tycker om min barnmorska, hon är jätte snäll och super duktig. Men jag saknar min gamla barnmorska, fina Eugenia. Nästan så att det skulle vara värt att byta, bara för upplevelsens skull. Jag ska ringa redan i morgon och kolla om det eventuellt går att byta. För visst borde det inte vara några problem?!
 
Efter besöket hos barnmorskan blev det en tidig middag på donken samt uträttat lite ärenden. Jag vet inte hur vi ska få ihop allt innan jul. Måste ta mig ner på stan och inhandla lite julklappar i morgon, torsdag tvätt/julshopping/storhandling, fredag storstäd av lägenhet/klä julgran och på lördag sticker vi hem till mor och blir kvar tills på tisdag förmiddag. Ni hör ju själva, fullt ös medvetslös!
 
Nu ska jag byta sängkläderna i våran nedkissade säng, what's up med liberos byxblöjor egentligen?! Tycker att han kissar ner sig jämt och ständigt. Pampers är inte bättre dem. Kanske ska testa huggiesarna igen, dem har jag då aldrig upplevt några som helst problem med. Projekt potträning nästa!


Carina

Har samma problemmed blöjorna. Samuel har jag löst så´att han får ha vanlig pampersblöja på natten och Libero byxblöja på dagen då funkar det nästan alltid men byxblöjan går inte på natten. Emilia kan absolut inte ha pampers på natten längre, blött i sängen varje natt då. Libero funkar typ varannan var tredje natt :(. Satt för någon dag sedan och funderade på om huggies kan funka bättre på natten.

Svar: Upplever precis samma sak, helt värdelöst med byxblöja på natten. Ska köpa vanliga och huggies så får vi se om vi slipper detta. Det är inte de att blöjan sitter löst men den verkar hasa ner när han ligger och sover.
linelias.blogg.se

Frida

Kolla om du kan byta, är så viktigt att man är nöjd med sin bm! <3
Ett tips med blöjor, kör vanliga på natten och up&go på dagarna. Funkar Perfa, för ibland om han har up&go kissar han igenom men typ aldrig med vanliga =)
Puss & kram <3

Svar: Jag ska nog byta bm, för absolut ska det kännas rätt i hjärtat när man går igenom något så stort och värdefullt. Vi ska byta till vanliga blöjor när vi åker och handlar, för up&go funkar uppenbarligen inte på nätterna längre. Puss o kram <3
linelias.blogg.se




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR