Mysigt med familjen

 
Vilken dag, jag är helt slut! Det här med att dra barnvagn i decimeter djup snöslask och iskalla vindar som fullkomligt piskar en obarmhartigt i ansiktet var ju lättare sagt än gjort. Vet inte hur många gånger jag förbannade mig själv varje gång vi körde fast och fick vända vagnen och dra den baklänges för att överhuvudtaget komma någonstans. Lyckades i allafall tajma både bussar och tåg, och det tog oss lite mer än en timme drygt att komma fram.
 
Det blev en hel del julbak varvat med badkarshäng, bus och lek. Vi hade verkligen så himla mysigt, alla var på gott humör och stämningen var på topp. Så snart baby love dök upp bjöds det på en riktigt god middag i form utav tjälknöl, potatisgrattäng, brunsås och saltgurka. Matkoma var bara förnamnet. Till efterrätt serverades hemmagjorda pepparkakor, knäck, ischoklad och tryfflar.
 
I veckan som kommer blir det storhandling, och då tänkte även jag ställa mig vid spisen och göra en massa gott julgodis. Hade inga som helst planer första på att göra det, men ångrade mig ganska så snabbt. Trött som en gnu och sängen har aldrig varit mer efterlängtad, så jag avrundar här. Hoppas att ni har haft en lika fin lördag?!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR