If being awesome was a crime, I'd be serving a life sentence


Morning babes!

Startar dagen med lite skön musik. Lämnade lilleman på dagis för lite mer än en timme sedan. Idag var han på tok för upptagen att ens vinka hej då till sin kära mor. Som fröknarna säger, han känner sig hemma och det är allt jag vill.

Jag ska strax lyxa till det med en god frukost, men först meditera. Något som är väldigt viktigt under just meditationen är att inte skapa några förväntningar. Det handlar mer om att bearbeta alla tankar som kommer för att sedan släppa dem och fortsätta fokusera på andningen. I mitt fall så är det andningsmeditation som jag använder mig utav. Igår fick jag verkligen en känsla av att jag tagit mig vatten över huvudet, det fanns tydligen mer att bearbeta än vad jag kanske hade förväntat mig. Små sekvenser från det förflutna spelades upp på nytt och jag fick chansen att bearbeta alla känslor kring just dessa händelseförlopp. Jag vet inte hur jag ska förklara känslan, men det var som om all den negativa energin trängde igenom min egen kropp för att sedan ta sig ut samma väg. Märklig känsla! Nu såhär i efterhand känner jag mig redan fylld med massa positiv energi och kroppen känns plötsligt fjäderlätt.

Jag skall inte sticka under stolen med att jag levde under ett väldigt självdestruktivt leverne under en lång period i mitt liv. Detta utspelade sig långt innan jag visste att min fina lilleman låg i magen. Och jag har väl aldrig riktigt vågat bearbeta alla mina känslor, istället har jag stoppat dem i en låda gömd långt inom mig och stängt locket. När lådan är tömd ska jag istället fylla den med alla fina minnen som jag kan plocka fram när livet känns tungt.  





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR