28:e juni 2012

 
Godmorgon torsdag!
Här hemma är vi uppe med tuppen, klev upp strax efter klockan 04:00 hur pigg och klarvaken som helst. Känner hur tröttheten sakta men säkert börjar komma ikapp mig. Sitter här med mitt morgon thé, ett måste om jag överhuvudtaget skall vakna till liv.
 
Lilleman vaknade av sig själv för bara en liten stund sedan. Stackarn är alldeles genomförkyld, dessvärre måste vi masa oss till dagis hur trött och förkyld han än må vara. I morgon går vi på sommarlov och innandess måste vi hämta hem alla ytterkläder, skor och pyssel över sommaren. Tänka sig att vi har gjort en hel termin, dock har vi en hel del funderingar på att byta förskola tills nästa termin. Vi är inte helt nöjda med den som vi har nu, samtidigt som jag vet att problemet bottnar i dålig kommunikation och inte hurvida lilleman trivs eller ej.  Viktigast av allt är ju att han känner sig trygg och tycker att det är kul att gå till dagis. Inte en enda dag sedan vi började på förskolan har lilleman varit ledsen över att jag har gått. Istället står han glatt i fönstret och vinkar, medveten om att jag faktist kommer tillbaka. Han är verkligen världens enklaste unge att ha och göra med, vissa dagar lättare än andra. Mammas och pappas fina lilleman, vi älskar dig så!
 
Idag är den enda dagen på hela veckan som vi inte har någonting inplanerat. Så himla skönt! Tänkte försöka ta mig iväg och handla lite mat, samt uträtta lite andra ärenden när jag ändå är på språng. Ikväll blir det som vanligt ett par timmar på kontoret, dessutom skulle chefen ta med sig en säck med planteringsjord till alla mina krukväxter. Måste plantera om några utav dem, sedan tänkte jag odla smultron, morötter och annat blomster ute på balkongen. Nu är det bara nya balkongmöbler som saknas, kommer bli så mysigt och fint när det är klart.
 
Nu ska jag springa ut i köket och fixa oss en redig frukost och sedan knata iväg till dagis. Ha en bra dag!
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR