CP-dockan Gil


Ska vi ha cp-skadade dockor och för vem?

Just som jag skulle till att logga in här på bloggen, så möts jag av en kommentar i form utav en artikel om den cp-skadade dockan Gil som skall motverka särbehandling utav cp-skadade. Min första reaktion var att "okej...det här var dagens dåligaste skämt!" Men till min stora fasa så har denna omtalade docka väckt stor debatt i diverse forum, communities och i social media. Så vad är syftet med dockan? Självklart att få människor att reflektera och fundera kring deras fördommar mot hur de bemöter folk med funktionsnedsättningar.

Dock tror jag själv inte att en docka kan råda bot på människors fördommar vare sig det handlar om funktionsnedsättningar, hudfärg, religion etc. Förhoppningsvis har jag glömt den fåniga dockan i morgon och jag kan bara hoppas att den inte kostade allt för mycket att tillverka. Ni som har läst och följt debatten, släng gärna in en kommentar eller två. Vore intressant att höra era synpunkter om detta!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR