Första gången hos tandläkaren



Idag har vi gjort något som vi aldrig har gjort tidigare, lilleman har varit på sin absolut första tandläkar undersökning. Jag som lider av världens största tandläkar skräck, sprack av nervositet. Tänkte i mitt stilla sinne "Hur skulle detta gå? Kommer han att öppna munnen utan att skrika som en stucken gris?!" Men dra mig baklänges vad duktig han var. Sa inte ett knyst, tog snällt emot tandborsten och gapade när tandläkaren bad honom att luta huvudet bakåt i hennes knä. Fyra tansebissar kvar som väntar på att få ploppa upp inom en snar framtid. Det förklarar dem mystiska febertopparna som kommer och går titt som tätt. Hur som helst, jag kunde inte bli mer stolt och jag hoppas aldrig någonsin att min tandläkar skräck skall smitta av sig på min duktiga onge.
Nu ligger min lilla älskling och sover sött i soffan med tre nappar i vardera hand. Själv springer jag mellan köket och vardagsrummet för att titta till lammgrytan som står på spisen och gottar till sig. Är sjukt taggad inför kvällens arbetspass då jag har haft galet mycket flyt de senaste två veckorna. Kommer sitta fint på semesterkontot sedan. Som vi längtar till sommar, sol och lata dagar på landet med hela familjen samlad.



Anonym

Elias är så himla söt!

Sofia

Vilken duktig liten kille :-) vi har inte fått någon kallelse till tandläkaren ännu? Kraaam


Blogg: http://sofiabill.blogspot.se



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR