Midsommarfest & middagsbjudning



Mysmorgon med lilla hjärtat!
Det var en kamp att få lilleman i säng igår kväll. Det blir alltid så tokigt när han somnar på eftermiddagen, för då blir han alltid sådär pigg lagom till läggdags. Han skrek hejdlöst medans jag nynnade på en sång och bar in honom till sovrummet. Det gör ont i hjärtat när han är sådär ledsen, men jag måste vara konsekvent för hans egen skull. Pappan i familjen fick ta över och efter en stund blev det alldeles knäpptyst. Lilleman hade somnat av ren utmattning, och mamman kunde äntligen pusta ut.

Ställde mig i köket och började förbereda köttgrytan som jag tänkte bjuda mina föräldrar på idag. Kom över lite mer än 1 kilo högrev till ett bra pris, godaste köttet om ni frågar mig. Drog i lök, morot, rödvin, köttfond, lagerblad och en massa goda kryddor. Sen fick den stå och gotta till sig på spisen i nästan tre timmar, doftade ljuvligt må ni tro. Slänger i resten av morötterna och palsternackan några minuter innan servering, och till detta kokar jag lite färskpotatis. Mums! Som jag skrev ovan så kommer både mamma och pappa hit för att närvara på lillemans midsommarfest på dagis. Vi tar med oss egen picknick korg, så jag ska bara om en liten stund ställa mig till att baka en smaskig choklad och hallon tårta att ta med. Måste även storstäda lägenheten, moppa golven osv. Full rulle idag med andra ord, kan inte bli annat än en bra dag!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR