Mysigt med familjen





Det var en midsommarklädd liten kille jag lämnade på förskolan i morsse. Inte lika fullt så gullig när jag hämtade på eftermiddagen. Istället möttes jag utav en liten skitgris med alldeles för stora jeans, för liten tröja och hela färgkombinationen var katastrofal. Ja, jag är nog lite pedantisk när det kommer till hur jag klär mitt eget barn. Nåja, smutsiga barn är lyckliga barn som dem brukar säga.

Mina kära föräldrar dök upp strax innan klockan två, likaså lillemans fina kusin för att närvara på förskolans midsommarfest. Med oss hade vi en picknickkorg innehållandes en nybakad choklad och hallon tårta, kaffe, festis och annat smaskigt till lillemans stora förtjusning. Alla barnen bar papperskransar på huvudet, alla utom våran lilla kille. Nej, det var bara solhatten som dög. Han hade åtminstonde något på huvudet! Det dansades runt midsommarstången, eller rättare sagt jag och lillemans kusin gjorde. De andra satt på en fillt och tittade på. Så snart vi satte oss till att fika började regnet att droppa. Vi packade snabbt ihop våra saker och gick hem.

Väl hemma satte jag igång att fixa med det sista i köket inför middagen medans de andra lekte i vardagsrummet. Lilleman blev bortskämd med två nya bilar till sin lilla samling. Lyckligare unge får man leta efter. Vi rundade av kvällen med mysmiddag och ännu mera lek och bus innan mamma och pappa styrde kosan hemåt. Åh, vad jag är glad i själen! Vill ha fler dagar som dessa, bara jag och min älskade familj. Det är då jag mår som allra bäst!

Nu ikväll har vi hängt på stan tillsammans med bästa faster och fina kusiner. Blev en sväng in på systemet och handlade hem en dunk rödvin som vi tänkte avnjuta i morgon på självaste midsommar. Har inga större planer än så länge, mer än att äta och dricka gott och bara njuta av varandra. Ingen fest, inget partaj..bara lugnt och stillsamt!






NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR