Förmiddag på tandakuten

Det har varit en minst sagt intressant förmiddag. Dagen startade vi med ett besök på tandakuten då lilleman tjongade fejjan rätt ned i golvet med nappen i munnen. Rena rama blodbadet om ni frågar mig, och jag som avskyr blod. Det var bara att ringa faster och hennes man som hämtade oss och skjutsade oss till sjukhuset. Lyckligtvis var det inte värre än vad det såg ut att vara. Ena framtanden hade flyttat sig något och nu kan vi bara avvakta och hoppas på att vi slipper en eventuell infektion. Vi får alltså inte belasta tanden med vare sig nappen eller svårtuggad mat, hur det nu ska gå till? Nappen som råkar vara ungens bästa vän, och all den goda maten som den matfriare han har kommit till att bli. Jaja, hårda bud i Mellerud som man brukar säga.

Gårdagen vart hur som helst supermysig, eftermiddagen och kvällen spenderades hemma hos mamma tillsammans med syster och hennes lilla Vilda. Vi åt fajhitas till middag och avslutade kvällen med varsitt glas rött. Idag däremot hade jag tänkt ta mig iväg till frisören för att klippa och slinga håret, men lat som jag är så får jag ta det lite senare i veckan istället. Ikväll blir det mys, god mat och massa gottis framför finalen i melodifestivalen tillsammans med mina fina killar som för tillfället sussar sött i soffan.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR