Lugnet efter stormen

Sådär, då har jag intagit soffläge framför säsongstarten i Grey's anatomy, med dubbelavsnitt dessutom. Det har varit en lång dag och jag är helt slut som mamma. Min fina lilleman hämtade jag på dagis strax innan lunch, han hade tydligen varit superledsen hela förmiddagen. En utflykt till Bårstafältet slutade med en enda symfonikör och fröknarna verkade ha noll koll över situationen. Kommer till förskolan och märker till min stora fasa att mitt älskade lilla barn har varit utan vantar ända sedan jag lämnade honom på morgonen. Hans stackars små händer hade frusit till is. Väl hemma skrek som en stucken gris, och det tog mig lite mer än en timme att tina upp dem i form av att linda dem i varma filtar och försöka få igång blodcirkulationen i fingrarna. Aldrig i mitt liv har jag varit så arg, eller jo det har jag visst. Men det här tog verkligen priset, jag vet några som skall få sig en ordentlig utskällning i morgon.

När min finaste kom hem från jobbet packade vi in oss i bilen och käkade en tidig middag på Parn Thai. Mums! Efter denna traumatiska eftermiddag hade jag allt annat än lust att ställa mig och laga någon mat. Efteråt fortsatte vi mot Järna och Hem ljuva hem. En stor outlet där vi fyndade bland annat kläder till Ellepelle samt lite nya leksaker. Kände att det var dags att byta ut de gamla leksakerna mot nya sådana. Ni ska få se bilder vid ett annat tillfälle, i morgon om jag hinner och kommer ihåg.

Nu ikväll har jag jobbat ett par timmar, gick väl sådär. Jag har mer eller mindre ringt ner alla mina distrikt, så jag hoppas på att någon vill tilldela mig ett nytt sådant. Nej mina vänner, nu fortsätter min dejt med Dr Mcdreamy och resten av gänget i Grey's.








NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR