Frukost i vårsolen



Jag har nu på morgonen suttit ute på balkongen och ätit en jätte god frukost i vårsolen ♥. Lilleman lämnade jag på dagis strax innan klockan nio, och detta med blandade känslor. Han var inte alls särskilt pigg på att hänga med sina kompisar. Idag var det bara mammas famn som dög, älskade vän. Funderar på att hämta honom lite tidigare än vanligt så att vi kan hänga i parken en stund innan jag måste iväg till jobbet.

Det är kaos i mitt huvud för tillfället. Jag har lärt mig att undvika bloggen när jag har en dålig dag. Jag vill inte att det ska bli en negativ plats att besöka. Det räckte med sådant förut, samtidigt som jag måste få ventilera mig. Jag känner mig kluven angående mitt jobb, känner väl inte riktigt att jag får ut så mycket som jag skulle vilja. Det är otroligt påfrestande rent psykiskt, också ekonomiskt. Så jag har nu de senaste dagarna suttit och skickat iväg diverse ansökningar i förhoppning om att få ett heltidsjobb på dagtid. Ser hellre att jag får spendera kvällarna tillsammans med min lilla familj. Det jobbet jag har nu är perfekt att ha som ett extra jobb vid sidan av på kvällar och helger. Men det är ingenting som lönar sig att ha som ett försörjande heltidsjobb.

Flytta till större vill jag också. Det finns så mycket jag vill göra, så många drömmar jag vill leva ut. Men så kommer vi tillbaka till allt vad heter tid och pengar. Det är så trist att se hur saker och ting förfaller här hemma. En ny soffa skulle vara på sin plats då våran har spruckit i skinnet och fjädringen är pajj. Listan kan göras lång...

Nej hörrni, dra upp Forty foot echo på högsta volym och storstäda lägenheten kanske man skulle ta och göra. Har tvättid om en halvtimma, så nu vet ni vad jag har att se fram emot.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR