Jul hos oss

Så var det fredag igen, och som vanligt ekar det tomt bland uppdateringarna här på bloggen. Idag fick julpyntet åka fram, såhär två dagar innan första advent. Jag är långt ifrån färdig, vill fortfarande inhandla julstjärnor, amaryllisar och ljuvligt doftande hyacinter. Adventsstaken har jag inte heller plockat fram, har dock en påse vitmossa liggandes i köket så det får bli mitt nästa projekt.
 
Måste även rota i garderoben efter något anständigt att ha på mig. Hör och häpna, men i morgon ska denna mama iväg på partaj. En arrangerad fest i kyrkan för bara tjejer, blev inbjuden av lillemans faster och självklart kunde jag inte tacka nej. God mat och trevligt sällskap, blir ju faktist vad man gör det till. Känner mig bara så fruktansvärt obekväm nu när jag är gravid och allt. Dessutom vet jag inte riktigt om jag är nöjd med gårdagens frisörbesök, jag ser liksom inte ut som....jag. Får helt enkelt gilla läget, för ärligt talat så är det nog bara jag som tänker på det och ingen annan.
 
På söndag blir det adventspyssel, baka lussebullar och pepparkakor. Åh, som jag har längtat efter denna julen. Nu är lilleman tillräckligt stor för att förstå och vara med på saker, och därmed få känna sig delaktig i allt vi gör här hemma. Lyckan som speglas i mitt älskade barns ögon är ett pris som är obetalbart. Mammas och pappas hjärta, allt för dig och ditt väldigt snart lilla syskon.
 
Nu blir det familjemys med julmust och massa annat gottis. Nedan kommer lite före och efter bilder från vårat numera julfina vardagsrum. Ha en fortsatt fin fredag!
 
Före
 
 
Efter
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR