Flenbesök, middag & motorvägskörning

Idag svider det i ögonen och känner mig allmänt seg i hela kroppen. Igår ringde dem från dagis och talade om att lilleman insjuknat i 39 graders feber, och så fortsatte det tills sent in på småtimmarna. Som nygravid omvandlas dem enklaste sakerna till ett enda stort projekt. Vi kunde i allafall konstatera att det var tänderna som spökade då lilleman vägrat äta sedan i måndags. Det var inte förrens igår kväll som jag lyckades få i honom en halv skål med gröt och två klyftor med apelsin. Idag har han bara fått i sig en korv och lite soppa, samt flera lite med vatten och lite läsk. Febern ser ut att ha gett med sig och i morgon är vi förhoppningsvis redo för dagis igen!
 
Idag har vi också haft finbesök av världens bästa Ranya som körde hit tidigt i morsse hela vägen från Flen. Strax efter klockan halv tio ringde hon på dörren, vid den tidpunkten hade jag knappt klivit upp ur sängen. Väl uppe så satt vi en lång stund och samtalade över en kopp thé. Nåja, de andra satt medans jag kutade omkring och städade, plockade ur och in i diskmaskinen. Efter en välbehövlig dusch och ombyte packade vi in oss i bilen för att fika samt överlämna arbetsansökan. Sedan fortsatte baby love vidare till jobbet och vi andra åkte hem. Där blev vi inte kvar länge tills vi återigen packade in oss i Ranyas bil och gjorde en roadtrip upp till Stockholm. Ranya som inte är van vid statskörning blev helstressad och jag likaså. Vi hamnade tillslut i sjöstaden där vi käkade en god middag på Akie Sushi. Hälsade på baby love på jobbet, för att fortsätta mot Sickla köpcenter och sedan tillbaka hem till Södertälje. Lättare sagt än gjort, vi åkte vilse både en och två gånger. Vi åkte bokstavligen runt i hela Stockholm tills vi slutligen hamnade i äckliga Hagsätra och fortsatte ut mot Huddinge. Det tog oss nästan 1½ timme att komma hem, phew...vilket jäkla projekt alltså! Sätt aldrig en galen och en gravid tjej i samma bild, det bådar allt annat än gott. 
 
Nu ikväll har vi bara hängt i soffan med en massa onyttigheter framför filmen "Älska mig igen" som vi hyrde från butiken. Att Rachel Adams och Channing Tatum var huvudrollerna i filmen gjorde inte saken direkt sämre. Bästa skådespelarna enligt mig. Lilleman är vaken än, ingenting i hela världen verkar få den där ungen till att sova om nätterna. Det börjar bli aningen påfrestande! Själv inväntar jag och Ranya att baby love skall komma hem från jobbet så att vi kan umgås lite innan det är dags att sova. I morgon blir det hårfix och tjejmys här hemma, då jag har bestämt mig för att lämna mitt blonda jag för att bli brunette igen. Har även planer på att byta frisör, vet bara inte om jag vågar!?! Ahh, klart jag vågar...eller?
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR