Fredag, Tallinn & Mvc

Så skönt med fredag! Hade tänkt blogga redan igår, men har varit fullt upptagen med mig själv och lilla familjen. Båten anlände till Värtahamnen så tidigt som klockan tio igår förmiddag och klockan elva hade vi tid på mvc. Har sedan inskrivningen ökat 1 kg i vikt och blodtrycket oförändrat. Fick en remiss till vårdcentralen där jag tog en mängd olika blodprov, och nu kan vi bara vänta på kallelse till RUL. Jag längtar så efter att äntligen få se lilla skatten i magen!
 
Annars så har vi haft 40 härliga timmar ute på Östersjön, passade på att kliva av båten i Tallinn där vi blev kvar tills sent in på eftermiddagen. Strosade omkring i Viru köpcenter samt gamla stan. Vi besökte en kyrka, promenerade längst kullerstensgata efter kullerstensgata tills vi blev alldeles trötta i fötterna. Återvände till hamnen för att besöka båtens bastuavdelning.för att bubbla jacuzzi och bada ångbastu. Kan nästan garantera att det var något av de näst bästa sakerna vi gjort på hela resan. Efteråt bytte vi om, Elias fick leka en stund i lekhörnan innan vi slutligen satte oss på a lá carten och avnjöt en god middag. Kvällen avslutades med underhållning, fruktiga drinkar (alkoholfria givetvis) för åtminstonde min och lillemans del samt lite spel på maskinerna där vi gick med vinst! Men åh, så skönt det är att vara hemma igen. Bäst av allt är väl ändå att få somna i sin egen säng, borta bra men hemma bäst!
 
Idag har vi Elias moster på besök, så jag har haft händerna fulla. Minst sagt! Vi lagade pannkakor till middag och sedan slappat i soffan framför lejonkungen med chips och jordnötsringar. Mys! Nu ligger båda ungarna i sängen, redo att sova för natten. Nåja, det stora barnet i allafall. Den lilla har jag fått bära in både en och två gånger, hej och hå! Själv ska jag ställa mig i köket och slänga ihop en sen middag, har inte varit det minsta hungrig på hela dagen. Pyttipanna med stekt ägg och rödbetor får det bli, mums!
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR