Hos barnmorskan v.36 (35+0)

 
Idag stod besök hos barnmorskan på agendan, dock hos en annan barnmorska då våran har gått på semester. Hon var jätte trevlig och gav utförliga svar på alla mina frågor, samtidigt som jag kan tycka att hon var något otydlig med sådant som jag kanske lägger lite större vikt vid. 
 
Vi fick en förlossningsplan utskriven, och tillsammans pratade vi om hur vi känner inför förlossningen och tankar kring smärtlindring. Barnmorskan var väldigt tydlig med att det är okej att vara egoistisk, och att det är okej att säga ifrån när något inte känns bra. Våra förhoppningar är ju att få föda på Karolinska i Huddinge, för aldrig har vi blivit så fint bemötta som där. Och det skulle kännas så nedrans tråkigt att hamna i fel händer där viktiga beslut tas över våra huvuden utan att vi har någon som helst kontroll. Så därför tyckte hon att vi skulle fylla i en förlossningsplan samt att vi fick telefonnummer till samtliga förlossningar om vi har några frågor. 
 
Efter ett långt samtal ville hon känna igenom magen, och visst har hon fixerat sig våran lilla tjej. Så mycket som magen har sjunkit så fanns det inga tvivel om saken. Ett SF-mått på 32cm och hjärtljuden kunde vi mäta på 140/150 slag/min då hon var väldigt rörlig utav sig. Mina värden var lika fina dem, ett blodtryck på 110/65 och  ett blodsocker på 4,0. Har ökat ca 7kg sedan inskrivningen, alltså stämmer inte vågen vi har här hemma. Thank you very much! Nästa besök är om ca 2 veckor, och då är det dags att summera hela graviditeten 
 
Lilla skruttunge, tänkt att jag har burit omkring på dig i snart 9 månader och ändå vet jag inte vem du är! 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR