Magsjuka - check!

 
Lilleman hann inte gå på dagis i mer än två dagar denna vecka, innan han drog med sig magsjuka hem. Jag tyckte väl att han verkade tröttare än vanligt när jag hämtade honom på förskolan tidigare i eftermiddags. Det tog bara någon timme från det att vi klev innanför dörren tills han kaskad kräktes över hela mig, sig själv och soffan. Jag är verkligen inte den som är äckelmagad, men det här var nog något utav det värsta jag har varit med om. Kände hur jag blev helt paralyserad för en stund innan vi slutligen tog oss in till badrummet för att tvätta bort det värsta. Hur jag skulle få rent soffan var det sista jag ville tänka på. 
 
Någon timme senare tycktes lilleman ha piggat på sig, och pappan i familjen envisades om att åka hem till farmor och farfar på kvällsfika. Det dummaste beslutet som någonsin tagits om ni frågar mig, jag var så arg inombords men orkade inte bråka om saken. Sagt och gjort packade vi in oss i bilen och körde iväg. Kräkfesten fortsatte så snart vi hunnit kliva innanför dörren, och jag tror inte någon kunde undgå min irritation. Lilleman somnade tillslut av ren utmattning, själv ville jag ta ungen under armen och åka hem. 
 
Nu är vi i allafall hemma, har hunnit med ett pass nere i tvättstugan samt skrubbat rent soffan. Vi får nog avboka våran playdate i morgon med tjejerna. Istället satsar vi på en fredag med storstädning och inomhusmys deluxe!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR