Dagisvägran

På senare dagar har min fina lilleman börjat vägra dagis. Och idag var inget undantag! När jag säger vägra, så menar jag verkligen VÄGRA! Eftersom jag fortfarande är gravid och arbetssökande så ser jag inga problem med att ha honom hemma, men jag vill inte att det skall bli till vana.
 
Jag vet inte vad det är som utlöser dessa små infall att han absolut inte skall gå till dagis. Lokalerna är ändamålsenliga och personalen är duktig. Känner mig så fruktansvärt elak när jag tvingar i mitt älskade lilla barn frukost, och tvingar på honom kläderna trots intensivt motstånd. Hur kan det möjligen bli en bra start på morgonen? Jag är den enda vuxna personen som tvingas ta den eviga striden eftersom pappan i familjen aldrig är närvarande. Det tar på krafterna, och framförallt humöret. Med lite övertalan så kom vi hur som helst iväg till dagis. Jag ska förstås ta upp detta med personalen, för att försäkra mig om att ingenting har hänt som utlöser denna totalvägran. Jag tror att han helt enkelt hade en dålig morgon och behövde lite mamma-gos.
 
Nu ska jag sätta igång och storstäda här hemma. Har en tjej som kommer och hämtar lite kläder senare i eftermiddag, samt att vi har svärisarna över på middag ikväll. Som vanligt är det jag som står för all markservice, här finns ingen tid för vila!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR