Rubrik skall vara här...

Som vanligt ekar det tomt bland uppdateringarna här på bloggen. Jag vet att dem få som har tillgång till bloggen numera väntat oroligt på hur det har gått för oss. Jag är så tacksam för alla er som hört av sig och ställt upp när själen mått som sämst, ni har ett hjärta av guld! Hela veckan har varit som en känslomässig berg och dalbana, men så fann jag äntligen den där inre styrkan jag aldrig trodde skulle infinna sig. Jag valde helt enkelt att ta tjuren vid hornen och få ett slut på allt det som jag burit på inom mig den senaste tiden. Jag gick på magkänslan, och ta mig tusan så rätt jag hade hela tiden. Det lönar sig att tala sanning, blir så mycket enklare att finna en lösning på problemen då. Jag tänker inte gå in mer detaljerat på vad som hände, mer än att vi båda har mycket att leva upp till om vi ska få vårat äktenskap att fungera. Vi har valt att leva tillsammans och vi har därmed ett ansvar gentemot varandra. Vi har ett ansvar gentemot våra snart två barn som vi båda älskar så innerligt. Men gudarna skall veta att konsekvenserna kvarstår, och jag hoppas för allt i världen att vi inte ska behöva hamna där. Vårat äktenskap stod verkligen på ruinens brant, det skulle smärta så om vi lät allt det vi så länge kämpat för och byggt upp tillsammans låta gå till spillo som om det vore världens enklaste sak. Ingen skulle någonsin kunna ersätta mitt livs kärlek, gör bara så förbannat ont att den jag lever tillsammans med inte kännt samma sak. Förhoppningsvis har han tänkt om!
 
Annars har dagarna rullat på i vanlig takt, och vi har hunnit med både myskväll med film och träffat svärisarna. I morgon lämnar jag lilleman på förskolan för sista gången den här veckan, och sedan tar vi äntligen helg! Blev lite struligt med helgplanerna då vi skulle hälsat på mamma på fredag. Nu ska vi istället iväg på 50-års kalas och hoppas på att mamma och syster vill hänga på. Annars åker vi hem till mamma på lördag istället, för nu längtar lilleman efter mormor så att han snart går sönder.
 
Nu blir det soffmys framför mästerkocken med pojkarna i mitt liv <3





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR