Hemmafix & Dopsamtal

 
Juni kom och gick, och vi har redan klivit in i juli månad. Vilket i sin tur innebär att vi närmar oss lill-skrållans dop med stormsteg. Idag har vi varit iväg och träffat prästen för dopsamtal, och vet ni vad? Jag är så himla nöjd. Vi gick igenom dopordningen, valde ut psalmer och namngav våra blivande faddrar. Vi fick även kika lite snabbt på kyrkolokalen där dopfikat kommer att hållas. Jag har inte varit där sedan lilleman var dryga halvåret, ett minst sagt kärt återseende. 
 
Efter dopsamtalet sprang vi kors och tvärs över halva stan i jakten på dopklänning. Och till våran stora lycka fick godingen ovan följa med oss hem. Nu återstår bara jakten på finkläder till lilleman och sedan är vi så gott som redo för dopdagen. Härligt!
 
Annars så har vi ägnat dagen åt hemmafix. Hemmafix så som att frosta av frysen och gjort en utrensning i garderoberna i sovrummet. Jag är dock långt ifrån färdig, nya gardiner skall upp i både sovrum och vardagsrum. Även barnens byrålådor är i stort behov utav en utrensning. Mycket skall säljas av, annars blir det bara liggandes och skräpar i ett hörn . Vissa samlar på vagnar, andra på skor..jag däremot har en tendens att samla på fina barnkläder. särskillt mycket sedan jag fick en dotter. 
 
Nåja, nu skall jag ägna mina älskade barn lite uppmärksamhet innan jag ställer mig i köket och förbereder kvällens middag. 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR