Från spjälsäng till riktig säng

 
Sådär, detta är vad jag har ägnat större delen av förmiddagen åt. Tanken var att vi skulle köpa en helt ny juniorsäng på Ikea åt våran fina lilleman. Men efter att ha rotat lite nere i vårat väldigt proppfulla källarförråd, så stod ju där en sprillans ny växasäng i samma modell som lillans spjälsäng. Kör till sa jag, och nu har lilleman en alldeles egen säng. Han har aldrig varit riktigt förtjust i spjälsängen, så från redan tidig spädbarnsålder så har han alltid velat sova i våran säng. Inte mig emot, även om det kan bli bra trångt och bökigt vissa nätter. Men nu när lillasyster snart är här, så kände vi att det var dags för lilleman att bli stor på riktigt. Barnen får mer än gärna krypa upp till oss på morgonen, men om nätterna ser jag gärna att de små liven sover i sina egna sängar. 
 
I morgon blir det en tur till Ikea för att komplettera med skruvar, madrasser, en ny byrå samt en ny sängstomme till våran säng. Man vågar knappt röra sig längre i rädsla för att den ska braka ihop totalt. Så inte okej! Nu har jag en nyvaken lilleman här som pockar på min uppmärksamhet, och det ska han få! 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR