Trötta måndag

 
I natt hade jag min första vakna natt som nybliven tvåbarnsmamma. Jag skall väl inte gnälla egentligen, men en timmes sammanhängande sömn är ingen höjdare. Meja har varit som ett litet plåster, och skulle mer än gärna tutta 24/7 om hon så bara fick. Jag är glad att jag hann sova den där enstaka timman, för när klockan var 07:30 var jag så trött att jag mådde illa. Bad storhjärtat att ta Mejsy en stund så att jag kunde få återhämta mina krafter som mamma.
 
Dagen har rullat på i vanlig takt, Mejsy fortsätter vara cranky så här finns ingen tid för vila. Blen en tur till affären samt ett snabbt besök hos våran fina barnmorska. Ville så gärna visa upp vårat lilla underverk, och gissa om hon blev överraskad när jag knackade på dörren. Vi kramades en lång stund och sedan ville hon ta några snabba blodprov. Med ett hb-värde på 95 blev jag ordinerad att proppa i mig allt som kan tänkas innehålla mycket järn. Om tolv veckor ska jag tillbaka på ett återbesök för att diskutera preventivmedel.
 
Nu ikväll har vi varit ut på en kort promenad ner till Max hamburgare, där vi beställde varsin mjukglass/milkshake. Så gott såhär i värmen. Dock fick jag och Mejsy vända hem lika snabbt igen, då hon blev så ruskigt arg och ledsen av någon anledning. Vi kom hem och har degat i soffan tills nu. Har så förbaskat ont i huvudet, så nu blir det minsann sängen tror jag.





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR