Godmorgon måndag!

 
Vardagen är åter i rullning, och jag har precis avnjutit en god frukost tillsammans med min ljuvliga lilla dotter framför barnkanalen. Fryser fortfarande efter den korta promenaden fram och tillbaka från förskolan, fy vad kallt det är ute nu!! Idag stod skogen på schemat och Elias var utom sig av ilska, han skulle absolut inte klä på sig overallen och han skulle absolut inte följa med till skogen. Nej, idag var bara en sådan där morgon man helst bara vill slippa. Personalen frågade mig om vi skulle göra ett undantag och låta honom få vara kvar på förskolan tillsammans med de andra barnen. Men som den elaka mamma jag är så sa jag prompt nej. Jag vill inte göra det till en vana, så många undantag som vi fått göra hittils. Nu är det slut med det! Elias älskar att vara ute, den där ungen kan vara ute i timmar om han bara så fick. Det är påklädningen som är problemet, han avskyr att klä på sig overallen, mössan och vantarna. Jag förstår honom, det är en jätte omställning för ett litet barn att gå från inga kläder alls till full mundering. Lika jobbigt är det för oss vuxna, Jag hoppas att han får en tokmysig förmiddag i skogen, förväntar mig att han plockar en massa fina föremål som vi kan pyssla med här hemma i eftermiddag. 
 
Jag har fortfarande inte bestämt mig om vi ska ta oss iväg till öppna förskolan idag. Inser att det blir tight med de nya öppettiderna. Detta gör mig verkligen besviken, måste försöka hitta en ny aktivitet, förslagsvis en annan öppen förskola. Men nu, lite golvlek med dotra, sedan hoppa in i duschen och så får vi se vad vi hittar på en dag som denna. 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR