Hej från sjukstugan!

Förkylning √
Ögoninflammation 
Halsfluss 
 
Kan vi inte avverka alla sjukdomar som möjligen går att få när vi ändå håller på?! Jag trodde inte att det var sant när jag vaknade igår. Halsen värkte och kändes lika stor som en vattenmelon, så svullen att jag knappt kunde svälja. Minsta lilla ansträngning fick mig att fälla en tår, och äta mat skall vi inte tala om. Idag mår jag betydligt mycket bättre, halsen är fortfarande svullen men nu kan jag åtminstonde svälja utan att kvida av smärta. Vi har inte varit ute på flera dagar och jag känner mig som en fånge i mitt eget hem. Men ser hellre att vi stannar inomhus och att jag kurrerar mig ordentligt så att jag slipper missa den efterlängtade klassfesten på fredag. Jag får bara inte vara sjuk då, får leva på thé och nyponsoppa tillsdess. 
 
Till helgen har jag lovat Elias att vi skall baka både lussekatter och pepparkakor. Det påminner mig om att jag måste rota fram adventsstaken. Herregud, tänk att det snart är jul. I år tänkte jag pröva någonting nytt, nämligen att göra en presentkallender till Elias. Varje dag fram till julafton kommer han att få ett litet paket att öppna varje morgon. Får bli en tur till Ikea i morgon när storhjärtat äntligen är ledig. 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR