L ö r d a g

 
Känslan att få vakna upp pigg, glad och utvilad är utan tvekan obeskrivlig. Det var egentligen tänkt att vi skulle inviga nya allrummet på nedervåningen efter en långtids husrenovering. Men då Elias och moster sov inne hos mormor, lånade jag och Meja istället mosters sköna säng. Hela natten har jag fått sova utan några som helst uppvak för vare sig mat eller gos. Tack älskade dotra! ♥
 
När vi klev upp vid halv-nio snåret, fick Meja krypa upp hos mormor för lite morgongos, skratt och lek. En minst sagt välbehövlig dusch och en god frukost senare, packade vi in oss i bilen för en tur upp till min mormors lägenhet. Det packas och röjjs för fulla muggar inför den kommande visningen, och med oss hem fick vi bl.a ett par fina blomkrukor, en tavla och lite köksatiraljer. Alla möbler och resterande föremål kommer att lottas ut vid ett senare tillfälle. Det är inte helt lätt när vi är så många, särskillt inte nu när min mormor sitter på en hel drös med fina saker. 
 
Efteråt fortsatte vi vidare mot Ikea och Skärholmen för lite shopping och middag. Och kvällens sista stopp gjorde vi hemma hos barnens farmor och farfar. Lite go kvällsfika och en kopp thé, och vi var hemma lagom till det att Så mycket bättre började. Himla mysigt program det där, någon utav er som följer?! Lilla familjen sover sedan en tid tillbaka och jag skall strax göra detsamma. I morgon har vi ingenting planerat, skönt! Sådana dagar behövs dem med. 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR