Onsdag med 6-månaders kontroll & vaccination

 
Trötthetssyndrom eller höstdepression?! Jag vet inte. Trött, håglös och allmänt smådeppig har jag kännt mig i flera dagar nu. Känns förbannat trist och tråkigt att känna såhär. Jag har liksom ingen lust till någonting och dagarna blir plötsligt så himla långa. Nu när öppna förskolan vi brukar besöka har ändrat sina öppettider kommer vi inte alls kunna gå dit lika ofta som innan. Super tråkigt! I morgon däremot om det går enligt planerna, blir det mamma-bebis häng på kyrkis nere på stan under förmiddagen. 
 
Idag har vi varit på BVC för läkarbesök och 6-månaders kontroll. Lilla damen väger idag 8520g och är 70cm lång. Hon följer kurvan fint, men ligger fortfarande en kanal över på längden. Lilla vän <3 En liten spruta i armen fick hon också, ett BGC-vaccin som snart kommer ingå vaccinationsprogramet. För oss kändes det viktigt då vi har både vänner och familj från annan härkomst. Dessutom är det en trygghet inför framtida resor utrikes som inrikes. Nu får vi bara hålla uppsikt över den lilla "kratern" som kan uppstå efter denna vaccination. Antingen spricker den och varar, eller så läker den fort och går tillbaka lika fort som den uppstod. Vi väntar och ser!
 
Annars har vi haft en hyffsat lugn och stillsam eftermiddag här hemma. Lite eftermiddagslek på golvet med båda mina troll, dansat och rejsat med bilar. Har även hunnit med att slänga ihop en enkel men god middag i form utav spaghetti och köttfärsås. Det gick ner så att säga! Om dryga halvtimman skall storbarnet nattas och lillsmul lär väl somna för natten snart hon med. Sedan väntar soffmys under en gosig filt och en kopp thé framför Arga snickaren och Grey's. Ahhh...





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR