Våran tisdag

 
Trött och helt mosig i huvudet. Båda mina troll har äntligen somnat för natten, och jag ska strax till och plocka undan det sista här hemma innan det är dags för mig att göra detsamma. Haft en riktigt bra eftermiddag och kväll utan det minsta skrik, bråk och gråt. Åh, vad vi har myst och busat må ni tro! Det värmer så i mammahjärtat att se barnen leka så fint tillsammans. Man verkligen ser hur Meja skiner upp som en sol, och lyckan i hennes ögon när hon ser sin storebror. Finns ingen hon ser upp till så mycket som honom. Älskade barn, om ni bara visste hur mycket kärlek ni tillför i mammas och pappas liv. Ni är allt! 
 
Ikväll har jag också hunnit packa en liten väska åt Elias att ta med sig till sjukhuset i morgon. Jag vet inte hur jag skall orka med morgondagen, att inte kunna vara där med honom när han behöver mig som mest. Nog för att jag tror att pappa kommer duga minst lika bra, men ändå. Nu håller vi alla tummar och tår att han får komma hem samma dag och slipper stanna över natten. Det vore himla tråkigt! För att lägga de jobbiga tankarna åt sidan ett slag, tänkte jag och lillsmul ta oss ner på stan i morgon. Köpa något fint till duktiga storebror, samt fylla på barnens garderober inför den kommande vintern. Inte klokt så de växer, dem små liven!
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR