En liten paus.

 
Hej vänner!
Bloggen går lite på sparlåga dessa dagar som ni kanske märkt. Dagarna bara springer förbi, pappan i familjen har varit bortrest på konferensresa till New York. Därmed har jag ägnat all min uppmärksamhet, lediga och vakna tid åt mina underbara barn. 
 
Under tidiga onsdagseftermiddagen packade vi väskorna för att tillbringa ett par härliga dagar ute hos mamma-mormor. Ett välbehövligt litet avbrott från vardagen med andra ord. Vi har hunnit med allt i från lekland till kladdkakebak och trädgårdsmys. I fredags hälsade vi på hemma hos moffa för middag och fredagsmys. Barnen busade järnet med sina mostrar och rejsat bilar med moffa. En riktig myshelg har vi haft med mycket prat, skratt, bus och lek. 
 
Natten till söndagen insjuknade både Meja och Elias i hög feber. Båda sov som stockar och så fortsatte det fram tills tidig måndagmorgon. Dock piggade dem på sig lagom till det att pappan i familjen trillade in genom dörren. Självklart blev vi bortskämda med en massa fina presenter, mer än vad jag någonsin hade kunnat föreställa mig. Sedan tog det inte många sekunder tills han slocknade och sov ända fram tills dagen därpå. Kul kille! Meja höll låda hela natten till igår, och vid 06 fick jag äntligen sova igen för att sedan göra morgon tre timmar senare. Jag var inte lycklig kan jag lova! Med svidande ögon och smärta i hela kroppen tog jag mig ändå igenom dagen och lyckades ta en powernapp i samband med Mejas sovstund under eftermiddagen. Sedan var jag fit-for-fight igen. 
 
Idag som ett försenat årsfirande (6 år tillsammans) tog vi oss ner på stan för att bruncha på Wendela Hebbe villan. Super mysigt och jätte gott! Storhjärtat beställde in en schnittzel med potatis och rödvinssky, medans jag tog en bakad potatis med räk och kesoblandning. Mums! Fortsatte sedan vidare mot försäkringskassan för att få ordning på mina dagar och tog sedan en lång och härlig promenad hem i solskenet. 
 
Nu däretmot har jag två vrålhungriga små troll här hemma, duty calls!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR