Synundersökning på BVC

Idag väntade en ny synundersökning på BVC för våran 4-åring. Det var stor skillnad upp emot första undersökningen som gick käpp rätt åt skogen. Den här gången var han verkligen koncentrerad och man såg hur ögonen verkligen jobbade där han satt med en lapp för ena ögat. Kändes så himla skönt att vi kan lägga detta bakom oss nu, jag har nämligen gått och gruvat mig inför en eventuell remiss till optikern. Särskillt med vetskapen om hur kass syn vi har på båda sidor av familjen. Detta firade vi såklart med mysfrukost på donken följt utav förmiddagsfika hemma hos svärisarna. Jag såg ingen som helst anledning att lämna Elias på förskolan eftersom att jag ändå hämtar honom så tidigt. 
 
På våran förskola har dem som regel att barnen skall vara lämnade inom en viss tid, om det inte finns särskilld anledning till sen ankomst.  Och jag har verkligen full förståelse för det, så därmed har Elias fått vara hemma och mysa med mamma och lillasyster idag. Med så få dagar kvar utav denna mammaledighet så vill jag verkligen ta vara på varje stund jag får med barnen. Jag blir lipig av bara tanken över att vi snart kommer att vara åtskillda och inte alls ha samma tid för varandra som innan. Fy alltså! 
 
Annars så har vi bara slappat i soffan framför teven större delen utav eftermiddagen. Jag har varit sådär oförskämt trött hela dagen. Så snart barnen har lagt sig för natten skall jag ta tag i vad som liknar ett sjunde världskrig här hemma. Yay!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR