Aquaria

 
Så var ännu en sådan där härlig dag till ända och jag känner bara ett enda stort lyckorus i hela kroppen. Med teven påslagen i bakgrunden och med min stora kärlek sittandes här brevid mig, passar jag på att kika in här och skriva några rader. Hela dagen har bjudit på gråmulet väder, så denna lördag har vi tillbringat på Aquaria, ett vattenmuseum beläget ute på Djurgården. Jag vet inte vem som vart mest fascinerad över alla miljoner fiskar och havsanemoner, jag eller barnen?! Vi blev hur som helst kvar ett par timmar, strosade omkring och vi hade sådan enorm tur att tajma in matrundan. Barnen stod lääänge lääänge och inspekterade bonnethead-hajarna Bellman och Doris och komulerockorna som flög fram i det tropiska havet. Finns ingen känsla i hela världen som toppar lyckan i mina barns ögon. 
 
Efteråt blev det en snabbis på cafét följt utav middag på pizzerian där barnens farbror jobbar. Sedan vidare till willys för påfyllning av kyl och frys, för att sedan göra kvällens sista stopp hemma hos svärisarna för kvällsfika. En lång dag har det varit, och morgondagen blir inte bättre den. I morgon kommer moffa och moster hit på middag, lek och mys. Det ser vi såklart fram emot! 
 
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR