Teneriffa 2014

Torviscas Playa de Tenerife, Costa Adeje.
 
Hej vänner!
Här inne ekar det som vanligt tomt, statistiken de senaste dagarna säger mig att ni har väntat ivrigt på en uppdatering här inne. Jag kan erkänna att vi (jag) inte hunnit landat i vardagen riktigt ännu efter en nästan två veckor lång semester nere på ett varmt Teneriffa. Därmed har varken orken eller lusten till att blogga infunnit sig de senaste dagarna. Vi har således haft två riktiga upp och ner veckor nere på Teneriffa, Elias insjuknade efter ett par dagar i hög feber, envisa och onda munblåsor och vi har på riktigt kämpat för att överhuvudtaget orka med dagarna. Våran lilla kille har det inte lätt med miöjöombyten och därmed utvecklat något vad liknar ett stressymptom i form av feber, hyperventilering, ångest, skakningar m.m. Något som jag anser vara mycket viktigt att vi följer upp snarast och gör en utredning på närmaste barnmottagning. Vi måste alltså börja jobba på att stärka hans självkänsla och övervinna rädslor och sådant som anses göra honom orolig och orsaka denna svåra ångest. Jag vill även tillägga att munblåsorna försvann och att matlusten samt bajseriet kickade in så snart vi klivit innanför dörren här hemma. Lite lustigt är det ändå, hur hemmakärt ett barn kan vara?! Meja däremot har haft det toppen, alltid med ett leende på läpparna och hennes utveckling går verkligen med en rasande fart. 
 
Våra dagar har mestadels bestått utav sol, bad, många och långa promenader längst havet, poolhäng, bus och lek inne på hotellets mini-club. Nog har vi haft det bra i allafall, att resa med två småbarn är inte alltid helt lätt. Vi kunde verkligen inte hittat ett bättre hotell och vi har blivit överrösta och bortskämda med lyx i form av gratis mat, glass och dryck 24/7. Teneriffa är ett toppenresemål för småbarnsfamiljer, jag är så nöjd som man kan bli! Dock skall jag inte sticka under stolen med att det kändes riktigt skönt att få komma hem. Vädret här hemma haär änsålänge behagligt och nu längtar vi efter att komma in i rutinerna igen och få dagarna att gå. Vi har saknat våra fina vänner och familj!
 
Måndag i morgon, Elias är tillbaka på förskolan och för mig och Mejsy blir det en mysig dag hemma med träning, promenad och mys i massor. Senare under veckan har vi planerat in en tur till barnens hus samt lite mamma-bebis häng. Dags för denna mama att krypa till sängs, med det önskar jag er en godnatt! 
Utsikten från våran balkong
Blickar ut mot havet i Playa de duque
En härlig dag på Torviscas Playa
Pappa-Meja mys
På vägen hem från Playa de las Americas
Blomster
En liten Elias på upptäcksfärd
Glassätning vid poolen och häng på mini-club
Mejas första dopp i poolen
Mamma-Meja mys vid poolen
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR