Måndag och 8 månaders kontroll på BVC

 
Som vanligt släpar bloggen och uppdateringarna efter! Våra dagar har hittils varit fullspäckade med roliga aktiviteter, 2014 fick sig en ordentlig rivstart. Januari har verkligen varit en rolig månad, och nu ser vi fram emot våran kommande utlandsresa om mindre än två veckor. Till helgen vankas 4-års kalas, och jag hoppas för allt i världen att vi skall hinna ta oss iväg till öppna förskolan under den kommande veckan. Mitt i allt detta börjar det bli hög tid att packa resväskan lite smått. Med endast ett incheckat bagage på 20kg kommer bara det att bli en utmaning. 
 
Idag var det så äntligen dags för Mejas 8-månaders kontroll på BVC för att väga och mäta. Den lilla damen fortsätter att dra iväg, idag med en vikt på 9110g och en längd på hela 72cm. Hon ligger fortfarande en kanal över på både vikt och längd, vilket inte direkt kom som en överraskning. Hon fortsätter även att utvecklas i en rasande fart, varje dag är en som gåva skänkt från ovan. Och med det tänkte jag ge er 8 fakta som ni kanske inte visste våran lilla tjej. 
 
♥ Mejas första ord som vi har kunnat ljuda var "baba" (pappa)
♥ Hon ställer sig numera upp och stöder sig mot soffbordet, tv-bänken, soffan osv.
♥ Hon har släppt taget 3 gånger och stått upp hela själv i ca 3-4 sekunder.
♥ Hon vinkar när man säger hej då.
♥ Hon tar varken napp eller nappflaska (välling)
♥ Storebror är hennes största idol.
♥ Hon diggar Imse vimse spindel och gör gärna rörelser till
♥ Titt-tut leken är det bästa hon vet, och då är det hon som drar filten över huvudet.
 
I den här takten lär vi ha en liten tjej som snart tultar omkring här hemma. Just nu vill jag bara stoppa tiden, njuta mer än vad jag någonsin gjort. Den här tiden kommer ju faktist aldrig mer tillbaka. Båda mina små troll har somnat för natten, storhjärtat roar sig på idrottsgalan och själv tänkte jag göra mig en kopp thé och krypa upp i soffan ett slag. 


Sofia

Oj vad lite packning ni får ha med. Vilket flygbolag flyger ni med? Det brukar ju ingå 15 eller 20 kg var, med undantag för meja. Kram 💕

Svar: Jag vet. Vi åker med Ryan air och vi valde att bara ta en resväska och resten handbagage då det var så snuskigt dyrt. Men vi får se om vi kanske betalar extra för en till väska ändå. Barnen är dem som kommer behöva mest! Kram!
linelias.blogg.se




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR