4-års kontroll på BVC



Dagens besök på BVC gick hur bra som helst. Jag blir alltid sådär löjligt glad och harmonisk varje gång vi kommer dit. Det är liksom en så enormt stort att få se ens barn växa upp och utvecklas från små spädgrisar till små människor med egna tankar och känslor. Just dessa små besök är en viktig stund, föräldrar och barn emellan. Jag blir lipig av bara tanken! 
 
Hur som helst så började vi besöket med att väga och mäta. Idag med en vikt på 16kg och med en längd på 103cm, han har då ökat 2kg och dragit iväg med hela 5cm sedan senaste besöket. Känns skönt att han äntligen ligger på normalkurvan och inte under med två kanaler. 
 
Vi pratade också om huruvida vi skall fortsätta utesluta allt som kan tänkas innehålla vitt mjöl, så som pasta, vitt bröd, vetebröd m.m. Elias har nämligen lidit av svåra förstoppningar där vi fått åka in akut för lavemang och många vakna nätter med kramper. Så nu kör vi på fullkorn och mycket fibrer samt litervis med vätska för att driva på. Jag hoppas verkligen att detta skall funka så att vi slipper eländet! 
 
Annars så fixade Elias 4-års kontrollen galant. Allt förutom syntestet som vi fick en ny tid för. Jag vet inte om han bara var okoncentrerad och larvade sig då han bara verkade gissa sig igenom bokstäverna. Därför får vi komma tillbaka redan efter semestern tidigt på morgonen när synen är utvilad. Ibland kan många intryck under dagen vara ganska avgörande för huruvida barn koncentrerar sig eller ej. Dock har jag varit lite orolig för synen framförallt då han ofta vill stå framför teven istället för att sitta i soffan. Ipaden gärna upptryckt i nyllet och telefonen likaså. Vi får helt enkelt vänta och se. 
 
Elias fick ett klistermärke och sedan tog vi oss ner på stan för lite shopping och mjukglass. Barnen sover nu gott i sina sängar och jag skall nog göra detsamma om ett litet tag. 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR