Tisdagsutflykt till Torekällberget

 
Åh, vilken härlig dag vi har haft! Idag bjöds det på tisdagsutflykt till Södertäljes egna lilla pärla, Torekällberget tillsammans med våra fina vänner Frida, Milo, Elin och Elsa. Det var ovanligt lugnt i parken jämfört med alla tidigare gånger vi har varit där. Helt klart en fördel med att åka en helt vanlig vardag. Barnen tultade på med i rask fart med stor nyfiknhet på den stora gården, turades om att sitta på den stora skottkärran och klättrade nyfiket på allt som gick att klättra på. 
 
Vi fick också kliva in i fårhagen med förhoppning om att få klappa ulltussarna. Dessvärre var dem inte ett dugg nyfikna på oss, utan försvann in i beteshagen. Vi fick istället nöja oss med att titta på dem över staketet, funkade lika bra det. Sist men inte minst kikade vi på den gigantiska gårdsgrisen, jisses vilken bjässe! Om det inte hade blåst så in i norden så hade vi stannat kvar, men sällskapade istället ned på stan tillsammans med Elin och Elsa. Och därifrån fortsatte vi promenaden hemåt, jag och Meja!  Väldigt mysig dag hur som helst, och vi ser såklart fram emot fler dagar som dessa. 
 
Jag har varit helt trasig i kroppen sedan vi kom hem, knappt så att jag orkade röra mig en millimeter från soffan. Men trots det så ställde jag mig till att slänga ihop en bulldeg, samt lagade en smaskig middag i form utav torskrygg i ägg&dillsås. Lagad med kärlek kan tilläggas, det gick hem kan jag lova! Barnen sover för natten, och jag skall strax göra detsamma. I morgon väntar midsommarfirande på förskolan, skoj! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR