L ö r d a g

 
Vilket härligt vårväder vi har tänkte jag precis säga. Men tjiii fick jag när vi klev upp och kikade ut genom fönstret denna lördagsmorgon. Ett tunt lager utav snö hade lagt sig som ett vitt täcke över den annars så gröna gräsmattan, och blåste gjorde det något så in i norden. Nedrans alltså, då jag slängde på mig endast en tunn vårjacka och conversen igår som allra hastigast när vi lämnade hemmet i fredags. 
 
Hela gårdagen, förmiddagen och eftermiddagen idag har vi tillbringat hemma hos mamma-mormor då pappan i familjen varit ute på galej. Alltid skönt att "komma hem", en plats där även barnen känner sig som hemma. Igår fick jag ett sådant enormt sug efter våfflor, sagt och gjort..våfflor it is! Och detta tillsammans med mumsig hallonsylt och vaniljglass med chokladkross, gudomligt gott! Sena kvällen kom och lika mysig var även den. Med hela familjen samlad, avnjöt vi en god middag, ett glas rött följt utav kvällsgottis framför Let's dance. Dock orkade jag inte hålla mig vaken till slutet av programmet, utan valde istället att krypa ner i sängen och snosa bebis. Finns det möjligen någonting mysigare?! Dessa ljuvliga små. 
 
Idag trotsade vi stormen och tog oss ut på en promenad ner till affären och tillbaka hem. Hela dagen har barnen varit i luven på varandra, och jag är så fruktansvärt trött på att behöva bli arg. Arga mamman, det är jag det! Längtar bort, längtar uuuuut...I morgon skall jag äntligen få ha en ta-hand-om-mig-själv-dag. En dag till att bara få rå om mig själv för ett litet slag. Till kvällen sedan är vi bortbjudna på kvällsfika hemma hos storhjärtats kusin, vars son nyligen opererades för korrigering av ryggraden om jag förstått det rätt. Vi ska i allafall dit och hälsa på och överlämna en present i förhoppning om att han skall krya på sig. 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR