Kvalitetstid & Ikea-shopping

Härlig dag hörrni! Jag vet inte hur andra ser på att åka iväg och handla/shoppa, men jag ser det som ren och skär kvalitetstid med min andra hälft numera. Efter tre dagars ledighet var båda kidsen ganska så nöjda med att vara tillbaka på förskolan igen. Jag skulle ljuga om jag sa att jag inte kände likadant! Nog för att jag älskar mina barn till månen och tillbaka, men denna helgen har varit rena soppan. Sedan att regnet fullkomligt öst ner de två senaste dagarna har inte direkt gjort saken bättre. Så idag bestämde vi oss för att ha lite välbehövlig kvalitetstid, bara vi två och det kunde verkligen inte komma mer lägligt! Sagt och gjort, så packade vi in oss i bilen och brummade iväg till Ikea för lite inspiration och shopping inför våran kommande köksrenovering. Så mysigt att bara kunna strosa omkring, hålla handen, prata, skratta, prata ännu mer...
 
Hem kom vi iallafall med två nya kuddfodral, lakan, stearinljus och nya bestick till barnen. Dem större sakerna tar vi sedan när köket är färdigt och vi är helt överrens om belysning etc. En tur till Hornbach och sedan tillbaka hem för att hämta barnen. Fortsatte därefter till Järna för en tidig middag och lite eftermiddagslek på Burger King. Kvällen sedan har jag tillbringat ensam hemma medans resten av familjen åkte hem till farmor och farfar för kvällsfika. Passade på att städa, rensa och slänga en herrans massa skräp vi lyckats samla på oss genom åren. En maskin tvätt och en omgång disk har jag också hunnit med. Finns absolut ingen bättre känsla än när det är städat och rent hemma. 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR