Nu är vi friska!

Hej vänner!
 
Nu ser vi äntligen ut att ha återhämtat oss, hela familjen från den gräsligaste magsjukan på länge. Sist ut att bli magsjuka var min stackars mor och syster efter vårat senaste lilla besök i helgen. Nästa gång rör vi oss inte en milimeter utanför ytterdörren, det kan jag lova! 
 
Igår var det föräldramöte på barnens förskola, först ut var Elias avdelning. Finns inte mycket mer att säga än att jag är så fruktansvärt besviken. Det hela kändes oengagerat, ogenomtänkt och förhastat, det finns ingenting som tyder på att barnen utvecklas och tycker att det är kul att gå till förskolan. Ekonomin är ansträngd och därmed finns inte heller utrymme för aktiviteter utanför förskolans verksamhet. Det här är något som gör mig som förälder både arg och ledsen. Framförallt är det så förargligt då förskolan ligger i anslutning inte bara till Tom Tits, men också södertälje stadsbibliotek. Förstår ni hur mycket det skulle göra för barnen att få åka på en ynka liten utflykt då och då?! Alltså, jag tänker bara tillbaka på min egen förskoletid och hur mycket jag det har tillfört i mitt liv. På den tiden arbetade vi efter olika teman, allt i från drama, musik och kultur till skapande och gymnastik. Vi gick till skogen dit vi fick medtaga varsin liten ryggsäck med varm saft, choklad, macka och frukt. Mina pedagoger har präglat mig till den individ jag är idag, fantastiska minnen och historier som jag bär med mig än idag. Jag önskar inte mina barn något annat än just DET, men så ser inte verkligheten ut idag. Om två veckor väntar ett föräldramöte på Mejas avdelning, där jag känner mig mer komfortabel att poängtera just detta och framföra mina synpunkter. Kommunikationen föräldrar och pedagoger emellan är så himla viktig. 
 
En hel del annat roligt händer de kommande dagar, bl.a väntar ett rekryteringsmöte för mig under tidiga förmiddagen på måndag. Och under onsdagen kommer Telge och besiktigar våran lägenhet för en eventuell renovering utav köket. Dem har redan varit här och bytt ut badrumsskåpet, vilken skillnad! Jag ska se om dem inte kan tapetsera om fondväggen i vardagsrummet, blir snart vimmelkantig av den vi har nu. Vet inte vad vi tänkte med när vi satte upp den, korkat så in i norden! Som ni förstår...det är mycket på gång nu!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR