Mormor 84 år

 
I lördags gick mormors 84-års kalas av stapeln som min kära mor så fint hade arrangerat. Eftersom att min älskade mormor sjunger på sin sista refräng så tyckte vi att det kändes lägligt att samla ihop hela tjocka släkten. Sagt och gjort, mormor böev firad med pompa och ståt! Det bjöds på fantastiskt goda tårtor från Balders bageri samt hembakta kanelbullar som jag och Elias bakade under sena fredagseftermiddagen. 
 
Vädret var helt underbart, riktigt varmt blev det  så snart de mörka molnen dragit förbi. Alla kusinbarnen lekte så fint, tråkigt att man inte träffas oftare. Sex kusiner och sju kusinbarn var vi samt våra föräldrar samt morbror och mormors syster. Jag har alltid tyckt att det är viktigt att ha en stor familj, många barn och vuxna som mina egna barn kan ty sig till. Om det betyder mycket för någon, så är det för min mormor. Lördagen var ett stort ögonblick för henne och för många utav oss andra.
 
Kvällen avrundades sedan med kräftkalas och soffmys ända tills vi stupade i säng efter en minst sagt härlig dag.
 
 
 
 
 
 
 
 
 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR