Fredag

Det har varit en kort men också en tuff och intensiv vecka på jobbet. Allt ifrån skogspromenader till grupparbeten och diverse påbörjade projekt som måste avslutas innan skolstart. Vid dagens slut känner man sig alldeles grötig i huvudet, så det känns faktist himla skönt med lite helg och ledigt. Tid för avkoppling, men också dyrbar tid tillsammans med min egna lilla familj. 
 
Jag vet inte vad det är, men sedan igår känner jag en sådan innerlig separationsångest ifrån mina barn. Är det så att verkligheten faktist hunnit ikapp mig nu när jag faktist börjat jobba?! Det är med blandade känslor som tanken slår mig att våran lilla tjej blir 2 år, JAAA 2 ÅR!! Hon är så himla rolig att vara med och allt fler sammanhängande meningar fullkomligen bara bubblar ur den lilla munnen. Det är verkligen en fröjd för ögat att se hur hon har utvecklats så enormt under en sådan kort tid. Jag avskyr varje dag som jag måste lämna barnen på förskolan, även om jag vet att det gör dem minst lika gott att vara där som hemma. Men om jag hade fått välja, hade jag haft dem hemma alla dagar i veckan. Vad gjorde jag innan barnen?! Idag skulle jag inte kunna föreställa mig ett liv utan dem i några som helst avseenden. Mammas och pappas älskade små hjärtegull!!
 
Båda barnen sover gott sedan ett par timmar tillbaka, pappan i familjen jobbar kvällspass och själv har jag slängt benen på soffan med handen i chipspåsen. Vad gör ni ikväll?!





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR