Långfredag och påskförberedelser

 
Jaha mina vänner, så var påskhelgen här som vi alla så länge har gått och väntat på. Gårdagen slutade med att jag jobbade halvdag och slutade nästan två timmar tidigare, så skönt! Kändes lite onödigt att sitta fyra pedagoger på 8 barn, mina kollegor är verkligen världens bästa. Hämtade hem kidsen från förskolan och fortsatte hemåt. Väl hemma gjorde vi (jag) ett tappert försök att få till en bild på barnen. Alltså, konsten att fotografera två små sprallben med båda barnen i samma bild.. näst intill omöjligt bör tilläggas! 
 
Idag har vi i allafall varit och hälsat på faster och kusinerna, jag och barnen. Vi passade på att ta en härlig promenad i solskenet när vi ändå inte hade något särskillt inplanerat för dagen. Där blev vi kvar ett par timmar, lunchat, lekt och bara haft det sådär mysigt. Elias och Meja fick varsitt påskägg och fler lär det väl säkert bli i dagarna. I morgon bär det nämligen av till mormor följt utav påskfirande på söndagen här i Södertälje. Så väldigt tacksam över att vi har måndagen till att vila upp oss efter allt flängande och all den goda maten. Vad gör ni i påsk?!
 
 
 


Johanna Retrolover

Men åh vilka godingar! Och vilket fint ljus i bilderna. Ps. Såg att du tävlade i min förra tävling, du har väl inte missat min senaste? :) http://retrolover.se/2015/03/vinn-valfri-poster-fran-confident-living/


Blogg: http://www.retrolover.se



NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR