Tisdag och jobbtankar!

Hej på er!
Sena kvällen är här, samtliga familjemedlemar har somnat för natten och jag skall snart göra lika så. Denna tisdag har varit ett enda virr varr utav tankar och känslor. Efter att ha blivit varse om hur omorganiseringern på jobbet kommer att se ut till hösten, ställer jag mig något fundersam och lite besviken till det hela. Som det ser ut idag kommer jag varken att få vara kvar på sexårsverksamheten eller att få behålla någon utav mina nuvarande arbetskollegor. Jätte trist! Vad jag hade hoppats på inför en ny hösttermin, ser nu helt annorlunda ut. Jag kommer i fortsättningen att arbeta med de minsta barnen på stugan och därmed hamna i ett helt nytt och främmande arbetslag. Jag vet inte hur många gånger jag har fått höra idag att "Ja, men du ska vara glad för att du har ett jobb". Absolut skall jag vara glad för att jag har ett jobb, men det är ju också viktigt att trivas på sitt jobb. Självklart är det viktigt att vara postitiv och ha en sund inställning till sig själv och sitt jobb, men ibland måste man också vara realist. Det är en väldigt exceptionell barngrupp vi har att göra med som behöver just lite extra stabilitet och trygghet i sin tillvaro. Och tar vi ifrån dem det som vi äntligen lyckats bygga upp, så vet inte jag vad som kommer att hända med dessa barn. Många utav dem börjar skolan till hösten, medans några blir kvar i ytterligare något år. Jag kan inte låta bli att tänka, fundera och gruva mig för vad som kommer att bli. Vad ska det bli av dem små?!
 
Idag har vi också varit iväg på föräldramöte på Mejas avdelning, alltid lika fantastiskt och roligt men framförallt inspirerande att se vad våra små har för sig om dagarna. Sedan ett par månader tillbaka har dem på barnens förskola tagit en en pedagogista samt en ateljerista för att hjälpa pedagogerna med tänket och arbetet kring ReMida. Syftet med ReMida är att locka barnens lust till kreativitet och skapande genom att att använda sig utav spillmaterial så som papper, läder, gummi, kartong, m.m på ett kreativt och miljövänligt förhållningssätt. Jag är helt kär i tanken och detta är även något som jag själv försöker ta in i våran verksamhet där jag själv jobbar. Jag förstår verkligen varför mina barn tycker att det är så ofantligt roligt att komma till förskolan. En plats där pedagogerna verkligen bjuder in till lek och ger dem möjligheten till ett roligt, stimulerande och utvecklande förhållnings och arbetssätt. Tummen upp!
 
Sedan bar det iväg till Ica maxi för storhandling för en månad framåt. Barnen var gnälligare än någonsin och en timme och hundra svordomar senare kom vi ut med säkert sex kassar fulla med bara mat och två paket blöjor. Hem och slänga benen på soffan, ja så mycket mer än så har vi faktist inte gjort. 
 
Dags att stänga ner för idag, i morgon väntar förhoppningsvis en bättre dag. 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR