Annandag jul

 
Det var mig då ett himla flängande på lilla familjen. Gårdagen tog ut sin rätt och här hemma gjorde vi inte morgon förens någon gång kring halv elva tidigare i morsse. Jag kan inte minnas när senaste jag fick sova så länge,så lyxigt men framförallt så välbehövligt efter dessa dagar. Hela förmiddagen har båda kidsen pillat och grejjat med sina nya julklappar, det här med att leka med en sak i taget existerar inte för tillfället. Jag tycker att jag går och plockar mest hela tiden. Försöker hålla efter så gott det går, men inser att det är näst intill omöjligt!
 
Jag måste ju få lov att slå ett slag för det ljuvliga tipi-tältet som åkte upp redan sent igår kväll. Ett himla meckande att få till det bara, också lite överrumplad över hur stort det faktist var. Hela kvällen igår ägnade jag mig åt att städa, plocka och röjja ur barnens alla miljoner leksaker som bara ligger och tar en himlans massa plats. Än så länge har tipi-tältet fått en provisorisk plats i väntan på att jag ska hitta en bra lösning som fungerar för alla. Bästa lösningen vore såklart att flytta till större, vilket vi pratat om sedan länge. Även det ett projekt som kräver tid och planering, snart så...
 
Hur som helst, i eftermiddags brummade vi iväg för ett näst sista julfirande hemma hos barnens faster och kusiner.En lite mer "annorlunda" jullunch än vad vi traditionella svenskar kanske är vana vid. Här äter man något som kallas för "kubba", ovala små bulgur-knyten innehållandes lammfärs eller nötfärs som kan serveras i många olika former. Vanligtvis i en brun sötsur sås, men just idag i en lite ljusare sådan och dessutom med kikärtor i. Vi  äter även en mängd andra maträtter så som kyckling, dolmades och lamm qozi med ris och massa andra gottigheter. 
 
Tack samtliga för en urmysig dag, i morgon väntar ett sista julfirande hemma hos pappa. Lilla familjen sover för natten och jag skall göra detsamma. 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR