Julafton 2015

 
Så var ännu en sådan där fantastiskt mysig julafton till ända. Vi åkte ut till mamma, hela familjen redan på tidiga tisdagsförmiddagen. Lite utav en tradition som vi har i våran familj, att tillbringa dagen innan julafton tillsammans. En tradition vi håller hårt på, näst intill icke diskuterbart. Har du och din familj någon/några särskillda traditioner kring storhelger?! 
 
Det har varit full rulle redan från tidig morgon till sena kvällen. Både Elias och Meja har varit sådär barnsligt uppspelta och förväntansfulla, precis sådär som barn skall vara på julafton. Julaftonsmorgon bjöd på mysfrukost framför Alla vi barn i Bullerbyn följt utan Petsson och findus på teven innan alla julförberedelser inför den traditionella jullunchen som alltid äger rum under tidiga julaftonseftermiddagen. Kalle anka klockan tre, på pricken följt utav kaffe och paketöppning. Jag måste ju bara få lov att skryta lite om hur bortskämda båda barnen blev med fina julklappar utav alla dess slag. Lite bekymrad över hur fanken vi ska få plats och bo kvar i våran dunkla lilla vrå till lägenhet. Vi har snart fyllt från golv till tak på alla platser möjliga. Hur som helst så är jag så överväldigad och tacksam över våra familjer och alla finna människor vi har runt omkring oss!! 
 
 
Idag har vi tillbringat dagen med mina svärföräldrar, svåger och R's kusin med familj (barnens kusiner) Ett besök på en arabisk restaurang i Skärholmen, för att sedan susa hem och slänga oss på soffan innan vi gjorde ett besök hemma hos svärisarna för lite kvällsfika och juldagsfirande
 
Annars har vi ägnat oss åt att rensa i röran och bland alla barnens leksaker. Ett sprojlans nytt Tipi-tält från ljuvaste Alice&fox har fått sig en plats i den lilla vrån och Elias har fått sig en alldeles egen lego-hörna. Jag lär säkert ändra mig hundra gånger om, bilder utlovas så snart det är färdigt. 
 
I morgon väntar ett tredje och näst sista julfirande innan vi lämnar julen bakom oss, och jag har ställt mig till att slänga ihop en smaskig dessert som jag hoppas skall smaka! Nu väntar dock en god natts sömn, skulle ta mig fanken kunna somna ståendes alltså! 
 
 
Dem här två alltså, tillsammans världens finaste kusiner- 





NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


BLOGG


KOMMENTAR